Värdebarometern bransch
Bisdata började under andra halvan av 2022 att presentera Värdebarometern bransch som ger en bild på branschnivå över vilka områden som just nu skapar tillväxt och arbetstillfällen i små- och medelstora företag.
Värderingsmodellen som utgör grunden för Värdebarometern tar hänsyn till tre centrala delar i ett företags finansiella utveckling:
- förmågan att skapa vinster
- tillväxttakten
- viljan att återinvestera
Värdebarometern bransch kommer att presenteras 4 gånger per år i samband med att information från de 4 bokslutsperioderna: 04-30, 06-30, 08-31 samt 12-31 finns tillgängliga.
Värdebarometern bransch har tagits fram av Bisdatas chefsanalytiker Tomas Hjelström som under lång tid arbetat med företagsanalys och företagsvärderingsfrågor. Tomas är ekonomie doktor och arbetar också på Handelshögskolan i Stockholm.
Värdeförändring per bransch Q4 2024
Värdeförändring per bransch Q3 2024
Värdeförändring per bransch Q2 2024
Värdeförändring per bransch Q4 2023
Värdeförändring per bransch Q3 2023
Värdeförändring per bransch Q2 2023
Värdeförändring per bransch Q1 2023
Värdeförändring per bransch Q4 2022
Värdeförändring per bransch Q3 2022